Helst återanvändbara säckar för trädgårdsavfall till Sortti

12.06.2024 kl. 23:09
Vi tar emot trädgårdsavfall till släpvagnen lördag 15.6 kl. 14-15. Föreningen har köpt en provsats återanvändbara trädgårdssäckar som säljs till lottinnehavarna för 7,50 €/styck.

Meddela gärna på förhand  per sms till föreningens nummer 0449863306 ditt lottnummer och hur mycket trädgårdsavfall du hämtar. Det tas emot till släpvagnen lördag 15.6 mellan klockan 14 och 15. Kom ihåg att säckarna ska hålla ihop och de ska vara lätta att lyfta  upp på släpvagnen och över ett räcke på Sortti.
Pris 3 €/säck, 10 €/skottkärra.

Till en början säljer föreningen 1 säck/lott för 7,50 €. De kan köpas kontant alltid då Storstugan är öppen i samband med talkon, ÖT, loppis etc.

Säckarna som föreningen säljer rymmer 272 liter, är stadiga (en plastspiral som ska träs in i en "kanal" isäcken) och har handtag upptill men också på sidan, vilket gör att dem är lätta att lyfta och tömma på Sortti.
Var och en kan efter tömningen på sortti avhämta sin egen säck från bastubacken och använda den på nytt otaliga gånger.

Märk alla dina säckar som ska till Sortti/tydligt med ditt lottnummer.