Plocka bort fallfrukt nu: Vi kör till Sortti!

16.08.2022 kl. 16:42
Söndag 21.8 kl. 14-15 kan du hämta äpplen och annan fallfrukt till släpvagnen som åker till Sortti.

Det är dags att börja plocka bort ÄPPLEN och annan fallfrukt från marken så de inte lockar råttor och andra skadedjur. Det uppmanar också staden till.

Föreningens släpvagn åker till SORTTI med äpplen och fallfrukt  söndag 21.8:
Samla äpplena i vanliga ämbar/hinkar eller t.ex. plastkassar, gamla mullpåsar som ska vara lätta att lyfta och tömma.
MÄRK DEM tydligt på ditt lottnummer.
MEDDELA senast söndag 21.8 kl. 12 per sms till föreningens tfn 044 9863306 hur många ämbar/ säckar med äpplen du HÄMTAR kl. 14-15 till släpvagnen samma dag.

PRIS 1 €/ämbar eller motsvarande mängd faktureras senare i höst.

För annat än överenskommet avfall faktureras extra avgift.

KOMPOSTERING av momiliadrabbade eller annars oätliga frukter är också en möjlighet ifall du har en sluten kompost som råttor inte kommer åt.

KVISTBACKEN, dit du får hämta grenar och kvistar (inte mjuka växtdelar), öppnas i början av september och är då öppen till maj 2023.